Amen!

Amen er et Hebræisk ord betyder: at stå fast.

Jeg står fast lige nu, trods modsvar, modstand, spørgsmål og henvendelser, står jeg fast på mit valg. Jeg vælger mig. Ikke andres forventninger, håb, drømme, forestillinger. Men min egen virkelighed, fast forankret i min egen tilværelse.

Det er nyt, meget nyt. Det er også mærkeligt, jeg kan mærke mig selv igen.

Det ligger der også et ansvar i, måske det største. Deri ligger der også enorme mængder af fortidens smerte som jeg skal igennem, bevidsthed om medansvar og ikke mindst sorg. Men spørgsmålet handler ikke om hvorvidt det er det hele værd, spørgsmålet er om jeg kan gå videre uden at gøre op med fortidens drama.

Jeg brænder ikke broer, men jeg sætter grænseposter op. Det er vist det tiden er inde til.

Mary J Blige’s skønne sang ‘No more Drama’ spiller i baggrunden. Det er netop lige det der er humlen, No more drama!

Dette indlæg blev udgivet i Livet, Morgentanker. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

